Служба автомобільних доріг
у Хмельницькій області

» Прес-центр » новини » Про популізм і нефаховість у темі доріг

Про популізм і нефаховість у темі доріг

Служба автомобільних доріг у Хмельницькій області заявляє про відверто непрофесійний, некомпетентний та популістичний коментар щодо теми ремонту доріг та діяльності тендерного комітету Служби, висловлений депутатом обласної ради В’ячеславом Антонюком

Служба автомобільних доріг у Хмельницькій області є державною організацією, що належить до сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України (Укравтодор), підвідомча їй та здійснює функції з управління автомобільними дорогами загального користування і є одержувачем бюджетних коштів, що спрямовуються на розвиток мережі автомобільних доріг загального користування.
Виконуючи функції замовника робіт, Служба автодоріг діє виключно в рамках чинного законодавства. Всі тендерні процедури, починаючи із 2016 року, проводяться у системі PROZORRO, де кожен може контролювати усі тендери у відкритому доступі.
Вимоги, що прописуються у тендерній документації, відповідають законам конкуренції ринку та обґрунтовані виключно чинними державними стандартами та нормами.
Діяльність Служби автодоріг стала максимально відкритою в контексті OpenData. На порталі Відкритих даних публікуємо дані, які можуть бути корисними як представникам влади, так і громадянському суспільству (фінансова звітність, інформація про виконання робіт, дані про об’єкти будівництва та ремонту доріг відповідно до стандартів Cost, протоколи Технічної ради та інші).


Щодо коментаря депутата облради В’ячеслава Антонюка, що тендерним комітетом Служби автодоріг прописуються недолугі вимоги, пояснюємо: тендерною документацією Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області на проведення робіт по будівництву, капітальному, поточному середньому ремонту автомобільних доріг загального користування передбачено обов’язкову умову надання дозвільних документів підприємства учасника на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, у даному випадку асфальтобетонними заводами.
Дана вимога тендерної документації не є примхою Служби автодоріг, а є обов’язковою відповідно до Закону України «Про охорону атмосферного повітря» від 16 жовтня 1992 року № 2707-XII, який визначає правові й організаційні основи та екологічні вимоги в галузі охорони атмосферного повітря.
Наголошуємо на тому, що вимога щодо надання дозволу на викиди забруднюючих речовин розповсюджується на всіх потенційних учасників закупівлі.
Крім того, лобіюючи інтереси деяких учасників закупівлі і доводячи “некомпетентність” керівника Служби автодоріг, шановний депутат упускає той факт, що даними учасниками закупівель надавались недостовірні дозволи на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (Службою автодоріг направлено повідомлення про обставини, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, по якому проводиться розслідування), а правомірність вимоги тендерної документації підтверджується і рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема по закупівлі UA-2019-06-14-002994-b.
Таким чином, Служба автомобільних доріг у Хмельницькій області при здійсненні тендерних закупівель діє відповідно до Закону “Про публічні закупівлі”, дотримуючись принципів відкритості та прозорості, недискримінації учасників.

Контроль за якістю виконаних робіт. По-перше, введено європейський стандарт гарантій на будівництво та ремонт доріг: починаючи із 2018 року усі угоди укладаються із підрядником на умовах 5-річної гарантії на поточний середній ремонт та 10-річної гарантії – на капітальний. Якщо дефекти виявлені, то підрядник усуває їх за власний кошт.
Окрім того, суворо перевіряється якість виконаних робіт. Запроваджено 4-рівневий контроль якості виконаних робіт. Крім щоденних перевірок на майданчиках під час ремонтів, проходять дві масштабні перевірки на рік – на початку і на завершенні будівельного сезону. Акти приймання робіт та їхня оплата здійснюються винятково після перевірки якості робіт. На об’єктах нового будівництва залучаються незалежні інженери-консультанти.