УКРАВТОДОР

Служба автомобільних доріг у Хмельницькій області

» Прес-центр » новини » Заява про екологічні наслідки

Заява про екологічні наслідки

Об'єктом реконструкції є міст через річку Бужок на км 164+917 автомобільної дороги державного значення Н-03 Житомир – Чернівці.

Автомобільна дорога Н-03 є національною дорогою державного значення. На теперішній час ця ділянка відноситься до II технічної категорії. Робочим проєктом передбачено підвищення категорії даної ділянки автомобільної дороги до I-б категорії з чотирма смугами руху (по дві смуги в кожну сторону).

Ділянка реконструкції розташована у Хмельницькому районі Хмельницької області.

По ділянці здійснюється рух легкового, автобусного і вантажного автомобільного транспорту. Інтенсивність руху в транспортних одиницях на даній ділянці у 2019 році становить 9391 авт./добу. У зв’язку з очікуванням зростання обсягів перевезень пасажирів та вантажів інтенсивність руху до 2039 року досягне 13954 авт./добу.

Існуюча смуга відводу автомобільної дороги складає від 65 м до 100 м і межує з землями сільськогосподарського призначення – ріллям та вигоном.

Існуючий міст через р. Бужок побудований в 1959 році. Повна довжина мосту складає 54,68 м; прольотна схема – 17,72+18,1+9,03+9,65 м; статична схема – балочна розрізна; габарит проїзної частини Г-12,3 м. Під час обстеження конструкцій мосту після тривалої експлуатації було виявлено дефекти і пошкодження елементів, які знижують несучу здатність і впливають на довговічність споруди, а саме: розладнання деформаційних швів; руйнування або відсутність елементів бар’єрної огорожі; затікання води на елементи конструкції; вилуговування бетону у вигляді сталактитів; відколи захисного шару з оголенням і корозією арматури; підмив стоянів; навал корчеходу в руслі.

Компонування габариту проїзної частини мосту 2хГ–11,0+0,75 м прийняте як для автомобільної дороги I-б категорії: згідно ДБН В.2.3-4:2015 та Зміни № 1 до ДБН В.2.3-4:2015 прийняті наступні технічні нормативи: кількість смуг руху – 4; ширина смуги руху – 3,75 м; ширина смуг безпеки – 3,0 м.

В плані міст перекриває водну перепону під кутом 90°00'. Профіль мосту побудований з поздовжнім одностороннім ухилом 8,0‰.

Мостове полотно розташоване на монолітній накладній залізобетонній плиті, на прогонових будовах складається з наступних шарів: гідроізоляція напиляєма; асфальтобетон АСГ.Др.Щ.А.НП.I.БМПА 60/90-53 - ДСТУ Б В.2.7-119:2011 товщиною 60 мм; щебенево-мастиковий асфальтобетон ЩМА-20 згідно з ДСТУ Б В.2.7-127:2015 товщиною 50 мм. Укладання шарів асфальтобетону передбачено після розливу бітумної емульсії на нижні шари. Покриття на тротуарах виконується з безусадкової поліуретанової розчинної суміші.

При розробці проекту була врахована позиція громадськості та вимоги органів місцевого самоврядування.

З точки зору впливу на соціальне середовище регіону, реконструкція мосту на автодорозі має позитивний вплив, тому що сприяє підвищенню рівня безпеки на перегоні та, як наслідок, зниженню рівня ДТП.

Вплив на більшість компонентів техногенного середовища можна оцінити як позитивний враховуючи, що експлуатація ділянки автодороги після проведення реконструкції дасть можливість пожвавити ділову активність, підвищити інвестиційну привабливість прилеглих територій. Таким чином буде поліпшена структура автотранспортної мережі України та активізовані транспортні, економічні та торгівельні зв’язки.

Проєктними рішеннями передбачено запобігання надходження забруднюючих речовин до водного середовища через забруднення ґрунту, недопущення негативних змін гідрологічного середовища.

Вплив проектованого об'єкту на довкілля буде обмежений шумом та забрудненням повітря пилом та аерозольними викидами двигунів внутрішнього згоряння. Для виконання розрахунків кількості викидів забруднюючих речовин автомобільним транспортом були використані дані про інтенсивність руху автотранспорту відповідно до завдання на розробку матеріалів ОВНС.

Аналіз результатів розрахунку забруднення повітряного басейну викидами показав, що перевищення санітарних норм на межі захисної смуги та в зоні житлової забудови відсутні по всіх інгредієнтах з урахуванням фону.

Внаслідок реконструкції мосту на автомобільній дорозі державного значення Н-03 будуть поліпшені транспортно-експлуатаційні показники роботи дорожніх транспортних засобів, знизиться собівартість перевезення вантажів та пасажирів і час перебування їх у дорозі, забезпечиться максимальна безпека та зручність руху.

Проєктно-кошторисна документація на реконструкцію мосту на автомобільній дорозі розроблена у відповідності до чинних в Україні нормативних документів в галузі дорожнього будівництва. Передбачені проєктом заходи нейтралізують негативний вплив автодороги.

Таким чином, реконструкція та експлуатація мосту через р. Бужок на км 164+917 автомобільної дороги Житомир – Чернівці не матиме негативного впливу на стан навколишнього середовища Хмельницької області.

 

Замовник проекту

 

Генпроектувальник

Служба автомобільних доріг

у Хмельницькій області

 

ТОВ"ВІАКОН УКРАЇНА"